online marketing

Google keresőoptimalizálás Budapest, online market

Google keresőoptimalizálás Budapest, online market

Mi az a keresőoptimalizálás, a SEO?

2022. július 12. - Jozsef.Nemeth

Mi az a keresőoptimalizálás, a SEO?

 

A keresőoptimalizálás, avagy a Search Engine Optimalization napjainkban is elengedhetetlen feladat az online marketingen belül. Ha jól csinálod, a keresőoptimalizálás egy kiemelkedő eszköz, amely költséghatékonyan hoz közvetlen vásárlókat azáltal, hogy a felhasználók kérdéseikre, kereséseikre a Te weboldaladat – és ezzel terméked vagy szolgáltatásod – kapják válaszul.

 

A cikkben szó lesz: a keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtáiról, az off page és az on-page keresőoptimalizálásról, a kulcsszavak meghatározásáról, long tail és a short tail SEO-ról, valamint a keresőoptimalizálás irányultságáról, mint a vertikális és a horizontális SEO.

A keresőoptimalizálás fogalma
A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimization) az a folyamat, amikor egy weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy az a keresési találatokban minél előkelőbb helyen szerepeljen.

 

A keresőoptimalizálás szorosan összefügg szinte minden más online marketing eszközzel: alapja a tartalommarketing, és elengedhetetlen eszköze ugyan úgy a közösségi média marketing is!

A keresőoptimalizálás fajtái
A keresőoptimalizálási feladatok csoportosítása a munkavégzés helye alapján
Off page keresőoptimalizálás
Az off page keresőoptimalizálás alatt nem régiben még csak a linkmarketinget értettük. Ma azonban, a szemantikus web kialakulásával ez ennél sokkal többet jelent. Az off site SEO ma már mérvadó, értékes tartalmakról ránk mutató linkeket jelent. Nem működik ma már a katalógusokba való linkek halmozása, fekete listára kerülhetünk az automatikus SEO robotok használatával. Mérvadó oldalakról kell link mutasson ránk, releváns tartalmakból. Fontossá vált a közösségi médiumok szerepe is, hiszen közösségi média marketing nélkül ma már nincs keresőoptimalizálás.

On page keresőoptimalizálás
Az on page SEO, keresőoptimalizálás alapja egy hatékony honlapmotor, CMS rendszer. Sok open source CMS is tartalmaz sok SEO beállítási lehetőséget, azonban egyéb okok miatt ezek alkalmatlanok a hosszú távú, fenntartható keresőeredmények elérésére. Egyedi forráskódú weboldalak használata javasolt. Az on page keresőoptimalizálásnak az alapja a forráskódba írható, a keresőmotorok számára látható felületek kulcsszavakkal való feltöltése is, de ez csupán egy kis része annak, amit a hatékony on site optimalizáláshoz alkalmaznunk kell.

A keresőoptimalizálás csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján: long tail és short tail kulcsszavak
A kulcsszavak összetettsége alapján megkülönböztetünk long tail és short tail kulcsszavakat, így keresőoptimalizálást is. A short tail SEO esetében a kulcsszavak egy szóból álló szavak, míg a long tail seo esetében több szavas kifejezések. A keresőmotorokat használó felhasználók egyre ritkább esetben írnak be egyszavas, short tail szavakat, sokkal inkább egy kifejezést, vagy magát a problémát. Ha valaki például online marketing tanácsadót keres cégének, akkor nem a marketing szót fogja beírni a Google-be, hiszen a kapott találatok nagyon sokrétűek, sokáig kell böngésznie őket, míg talál köztük egy online marketing tanácsadót. Ha magát a kifejezést írja be, "online marketing tanácsadó", akkor egyből a legrelevánsabb találatokat kapja. A keresőszavak meghatározása kulcsfontosságú az eredményes keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing érdekében.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://googlekeresooptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr1517881251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása