online marketing

Google keresőoptimalizálás Budapest, online market

Google keresőoptimalizálás Budapest, online market

Az online marketing fogalma és eszközei

2.rész

2020. szeptember 28. - Jozsef.Nemeth

Egy jól kitalált, alaposan végiggondolt és összerakott saját honlap nagyon éles fegyvere lehet az online marketing eszköztáradnak.

A tervezésekor meg kell határozni a weboldal célközönségét, üzleti célját és szerepét, és hogy mindez miként illeszkedik majd a vállalkozás átfogó marketing stratégiájába. Sokan a külcsín tervezésével, elképzelésével kezdik a honlap készítést, de szerintem ez egyértelműen tévút. A design meghatározásának csak onnantól van értelme, ha már lézerpontossággal tisztáztuk, pontosan mit és hogyan akarunk elérni a honlapunkkal.

A honlap külső megjelenését egyébként sem érdemes túllihegni, profi megjelenést biztosító eszközökhöz (például WordPress sablonokhoz és page builderekhez) már elég egyszerűen és olcsón hozzá lehet jutni. Fontos persze a design, de nem ez fogja eldönteni a versenyt. Felesleges ezért spéci designtervezésbe vagy indokolatlan egyedi fejlesztésbe ölni a pénzt. A tudatos tervezés és a kiemelkedő tartalom sokkal lényegesebb.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO célja, hogy közvetlenül a keresőből (elsősorban a Google, de ide tartozik a Bing, a Yandex, stb.) organikus, vagyis nem fizetett forgalmat szerezzünk a weboldalunkra.

Ehhez első lépésben tudni kell, hogy a célcsoportunk milyen kulcsszavakra szokott keresni. Ha már egy átfogó képünk erről, az egyes kulcsszavakra külön-külön kiemelkedő tartalmat kell gyártani, hogy legyen esélyünk bejutni az legelső találatok közé.

A keresőoptimalizálás hatalmas előnye, hogy ingyenes, és okosan használva rengeteg értékes (a szolgáltatásunk, termékünk iránt potenciálisan érdeklődő) felhasználót lehet szerezni vele.

A hátránya, hogy nagyon sok időt és energiát igényel, ráadásul csak hosszú távon működik. Például egy jó minőségű szakmai blog felfuttatása a semmiből témától és versenytől függetlenül fél-egy, vagy akár két év folyamatos munkát is jelenthet. Cserébe – szemben például a fizetett hirdetésekkel – stabil és állandó forgalmat biztosít.

A SEO-t három területre szokás bontani. Az első a honlap technikai beállításait és felépítését öleli fel (Technikai SEO). A második az úgy nevezett On-page SEO, ami elsősorban a honlapon megjelenő tartalom (szövegek, képek, videók) optimalizálását jelöli. Ide tartozik többek között a kulcsszókutatás, a tartalom elkészítése és megfelelő szerkesztése, vagy a belső linkek helyes használata is. A harmadik terület az Off-page SEO nevet viseli, és az összes olyan külső tényezőnek a feltérképezését és kezelését jelenti, amelyek hatással lehetnek a honlap helyezésére a Google rangsorban. Legfontosabb része talán a hatékony linképítés.

(Bár gyakran szinonímiaként használják őket, a keresőoptimalizálás nem egyenlő teljesen a keresőmarketinggel. Utóbbi fogalom a keresőben megjelentetett fizetett hirdetéseket is felöleli.)

Tartalommarketing

A tartalommarketing lényege egy előre meghatározott stratégia mentén valódi, értékes, informatív és nem közvetlenül vásárlásra ösztönző tartalom készítése és megosztása az interneten. A SEO és a tartalommarketing szorosan összekapcsolódik, de nem fedi teljesen egymást.

Mivel az emberek – főleg az interneten – egyre kevésbé tolerálják a direkt reklámot (“bannervakság”), a tartalommarketing az egyik legdinamikusabban terjedő online marketing módszer. Jelentheti például egy blog vagy vlog készítését, ami tájékozottabbá, bizonyos kérdések iránt tudatosabbá vagy érzékenyebbé teszi a célközönséget. Ide lehet sorolni a különböző közösségi média felületeken (YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest) végzett tartalomgyártást is.

A jó tartalommarketing mankót nyújt a közönségnek egy-egy probléma felismeréséhez, alapos körbejárásához és megoldásához. Bizalmat épít a közönségben, és ezzel támogatja közvetve, de nagyon hatékonyan az értékesítést.

Fizetett hirdetések (PPC)

A fizetett hirdetéseknek rengeteg altípusa van. Ide tartoznak például a tartalomszolgáltató oldalakon elhelyezett banneres és interaktív hirdetések. Ezek a hirdetéstípusok alapvetően drágának számítanak, viszont egyszerűen érhető el velük nagyon sok felhasználó, ezért látogatószám és márkaismertség növelésre jól használhatóak. Mivel ezt a hirdetéstípust nem lehet annyira jól célozni, az így szerzett felhasználók gyakran kevésbé “értékesek”, azaz online marketing léptékben számítva is alacsony konverziós arányra lehet számítani.

Ugyancsak ide tartoznak a közösségi médiában (pl. Facebook) elhelyezett reklámok, valamint a Google hirdetések is. Közös ezekben az eszközökben, hogy a hirdetés megrendelője a kattintásokért fizet (PPC, azaz Pay per Click), nem a megjelenésért. Azt, hogy mennyit kell fizetni egy kattintásért, nagyon sok tényező befolyásolhatja.

A PPC hirdetések árazása egy licitrendszerben működik. A hirdetőnek meg kell határoznia, hogy mennyit hajlandó fizetni egy-egy kattintásért. A magasabb költséggel licitálók hirdetései nagyobb valószínűséggel jelennek meg a kiemelt helyeken. Ezen az elven működik például a Google hirdetési rendszere. A Facebooknál is hasonló a szisztéma, de ott számba veszik azt is, hány embernek és mennyi alkalommal jelent meg az adott hirdetés.

Email marketing

Az email marketing dióhéjban azt jelenti, hogy a weboldalunkon email címük megadására buzdítjuk a látogatókat, akiknek ezután rendszeresen hírleveleket küldünk. Fontos, hogy az email marketing nagyon nem egyenlő a spammel. Csak akkor hoz eredményt, ha valóban értékes, releváns információt osztunk meg az email lista tagjaival.

Az email marketing egyik nagy előnye, hogy alig igényel anyagi befektetést.

Például használhatod a MailChimp rendszerét, ahol 2000 feliratkozóig teljesen ingyenesen küldhetsz ki profi hírleveleket.

A másik előnye, hogy a feliratkozás már eleve megszűri a közönséget. Ugyanis ha legálisan (azaz a felhasználók tudtával és engedélyével) építünk emaillistát, többségben olyanok fognak szerepelni rajta, akik már eleve érdeklődnek a márkánk vagy a témánk iránt. Belőlük jobb eséllyel válik majd vásárló vagy megrendelő, mint egy random weboldalon elhelyezett banneres hirdetésre kattintó felhasználóból.

Mivel az emberek általában nem szívesen adják meg az email címüket, sokszor hatékony (és a sima nyomulásnak etikusabb) megoldás, ha jelentős kedvezményt vagy valamilyen különleges, egyedi tartalmat kínálunk a feliratkozásért cserébe. Ez lehet egy könyv, ingyenes tanfolyam, tippgyűjtemény vagy bármi más.

Több sikeres vállalkozás (pl. Honlapra Fel!) számol be arról, hogy az email a messze legsikeresebb, legjobb konverziós aránnyal működő online marketing eszközük. Ha gyors ütemben szeretnél email listát építeni, érdemes lehet fizetős hirdetéseket bevetni: a reklámra kattintó felhasználókat egy olyan aloldalra (landing page) irányítod, amelynek az egyetlen feladata valamilyen extra tartalomért vagy kuponért cserébe rávenni őket a feliratkozásra.

Online marketing: akkor most melyik eszközt válasszam?

Ez teljesen tőled – a lehetőségeidtől és a képességeidtől – függ. Persze saját honlapra mindenképpen szükséged lesz, de a többi már csak rajtad múlik.

Ha van pénzed, és sürget az idő, fektethetsz fizetett hirdetésekbe. Bár ehhez az elején mindenképp érdemes lehet egy online szakértő segítségét kérni, mert rengeteg pénzt el lehet égetni, mire az ember alaposabban megismer egy-egy hirdetésrendszert.

Vagy olvashatsz blogokat is. Az egyik legjobb hazai online marketing szerkértői blog például Magyarországon Máté Balázsék oldala, amelyen rengeteg hasznos cikket tudsz olvasni.

Ha jól írsz és türelmes vagy, akkor a te utad a blogíráson és a keresőoptimalizáláson keresztül vezet. Szeretnél egy mindenki mástól független értékesítési és marketing csatornát? Feküdj rá az email marketingre, és tanuld el a profi hírlevélírás csínját-bínját.

Amennyiben értesz a videógyártáshoz, irány a YouTube; ha pedig nem idegen tőled a közösségi médián nyüzsgés, próbálj a Facebookon, Instagramon érvényesülni. Azonban bármelyik csatornát is választod, legyen a fejedben (sőt, még jobb, ha a kezedben) egy kidolgozott tartalommarketing stratégia.

A különböző marketing eszközöket és csatornákat természetesen szabadon lehet és érdemes is kombinálni. Ugyanakkor – szerintem – a “mindent megpróbálunk egy kicsit” nem igazán sikeres módszer, jobb, főleg egy kezdő vállalkozásnál, egy vagy két eszközre koncentrálni.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://googlekeresooptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr4916218244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása